понеделник, 23 април 2012 г.

Простостенна смърт



Сърдете се на стенния часовник -
той е крадецът на щастие.
Аз съм само пишещ бездомник,
панически криещ се в храстите
на секундите и часовете.

На стената се сърдете, не на друга.
Тя ме пази от слънцето и луната,
като бетонно-тапетна съпруга,
служител на сатаната,
ревнива и светотатна.

Охлузена, нахлува през прозореца
светлината, от грижи проскубана.
Нея обвинете заслужено,
че заговорничи със съпругата
на стенния часовник - стената.

Като двойник сянката му се плъзга,
в желание да се измъкне по пладне,
да се сборичка с мен на килима,
нежно да ме подразни,
докато това и омръзне.

И после да се скрие хвърковато
зад гърба на стенния часовник.
Подсвирквайки ми песничка в стакато,
колко е часът да ми припомни,
че време е да идва лято.

Диктува ми чрез морза тайни знаци,
разкрива кода на небитието -
"Часовникът ще спре да тиктака,
и ще спре на стената сърцето
в кутия празна от спомени."

Не се сърдете - казвам аз - на пророците
и на умрелите стенни часовници.


 
;