вторник, 20 май 2014 г.

С КУКА



Не, не, не, не, 
не и Не!
Отказвам да повярвам, че съм скучен!
Куката е само инструмент,
а рибата е жертвата беззвучна.
Блесната е безмилостно чудовище,
пленително-убийствена мечта
и простичките риби заблуждава.
Последна хапка 
и да се спасява кой както може!
Сбогом свят!
А беше тъй прекрасно в язовира.
Метафора това е, но красива,
но аз не съм приятел на смъртта
и няма да провисна, 
уж неволно,
излъган от поредната блесна!
Какво пък. 
Може недоволно куче 
в тълпа дебили да ме припознае,
и брат близнак дори 
да ме нарече. Добре!
Ще се направя, че му вярвам.
Но временно.
И театрално ще излая някой стих.
Дано ме разбере.
Ще се протегна да докосна хоризонта
с нервен тик -
не се напих, когато алкохолът беше евтин.
Сега ще плащам скъпо всеки миг 
скуката от мен да е далече.
И като папа-еретик 
на кръста ще увисвам
всяка вечер...
 
;