събота, 29 декември 2012 г.

ЕНИЧАР






Не ме е страх да бъда емисар.

Да нося сабя, куче да разлая.

Не ме е страх пред стария олтар

каскет да килна, грях да си призная.

Не ме е страх да бъда без балтон,

когато всеки дъх ме вледенява.

Да гръмна с пушка, вместо камертон

и с песен на уста да срещна края.

Не ме е страх! Хайдушката душа,

наметнала небрежно ямурлука,

отново към гората залудя,

след див банкет подушила барута.

От някъде засвири и кавал!

Сърцето трепна! Паднаха окови!

Не ме е страх, че робски съм живял.

На гол тумбак закичил съм пищови!

И няма "ей така" да се предам!

Не искам като роб да ме запомнят.

Еничар бил съм, колил съм се сам,

но време е от сън да се опомня

и смело да приема участта,

гяурските си чувства да призная -

Безумно ме е страх от любовта,

предлагаща ми пряк билет до Рая!
 
;