събота, 21 декември 2013 г.

С КАФЕТО ДУМИТЕ ИЗСТИВАТ


С кафето думите изстиват.
И спомени изстиват даже.
Секундите в едно се сливат.
Какво ли исках да ти кажа?

Сънувах сън. Там бях набожен -
монах, послушник в манастира
и свещи палех, разтревожен,
че дяволът духа раздира.

Камбана би! Дойде вечерня.
Монасите се насъбраха
и нощ се спусна, гъста, черна,
а свещите ми изгоряха.

Седмина ангели небесни
запяха в хор - Осанна! Слава!
Но бесовете друговерни
хихикаха се, скрити в храма.

И молих се! Бездумно плаках!
За теб, за мен, за всички грешни
и опрощение не чаках
обзет от чувства безутешни.

Възнесох се! Попаднах в РАЯ
и станах част от светлината!
Прогледнах там! Да, бил съм в АДА -
живял съм в АДА, на земята!

Обля ме пот! Плътта си върнах -
реших отново да съм тленен,
защото исках да те зърна,
преди да се превърна в пепел.

Поех по пътя си обратно.
Семафорите в жълто мигат.
Сънят е нещо непонятно,
но само сънища не стигат.

Събудих се. До мен кафето
в живота върна ме, без захар,
но ти отдавна бе отишла
на среща с утринния вятър.


 
;